Sunday, November 19, 2006

فوائد الحرامى

ياه المغرب باقى عليه ساعتين والمواصلات زحمه ومعايا شيله ميشلهاش عشره اعمل ايه
بص انا احسن حاجه اركب الاتوبيس هيوصلنى لغايه البيت هو صحيح هيبقى زحمه بس بدل متنطط فى الميكروباصات بالشيله المهببه اللى معايا المهم ياعم رحت الموقف بتاع الاتوبيسات ولقيت الناس مستنيه الاتوبيس اللى انا هركبه بقالهم اكتر من ساعتين وطبعا ناظر المحطه ولا هو هنا المهم بعد حوالى ساعه وصل الاتوبيس المنتظر وفى لمح البصر الاتوبيس اتملا طلعت ملقتش مكان يلا مش مهم هى اول مره تقف
المهم السواق قال هستريح دقيقتين قلتله براحتك ياعم انت بتتكلم فى ايه وواحد تانى قاله ازاى احنا متأخرين يلا امشى طبعا السواق بصله بصه مش ولا بد ونزل من الاتوبيس شويه وطلع وهو فى نيته يرخم ع الراجل اللى كلمه بطريقه وحشه المهم ياعم انا قعدت ع الحاجه بتاعتى جنب السواق وهو كان مستريحلى قوى معرفش ليه يمكن عشان شكلى ابن ناس المهم اول ماالسواق قعد ع الكرسى قال للراجل اوعى كده عشان المرايه
قاله انت بتعاملنى كده ليه هى دى مش شغلتك طبعا السواق دمه فار وقاله انت هتشغلنى بكيف اهلك انا اعمل اللى انا عايزه وكان هينزل(الهاء عايده ع السواق مش الراحل التانى) من الاتوبيس ويسيب الاتوبيس واحنا فوق الكوبرى لكن الحمد لله رجع فى كلامه المهم ياعم واحد ابن حلال قاعد ورا حب يهدى الموضوع قاله نهارك ابيض يا اسطى وفى رد غير متوقع السواق رد عليه وقاله ابيض ولا ازرق انت مال امك شويه واحنا ماشيين راح مفرمل راح الراجل المغضوب عليه دخل لقدام طبقا لنظريات الفيزيا طبعا السواق هاج عليه وقاله انا مش قايل لامك اوعى عشان المرايه
شويه وبدا يحكيلى انه شغال فى المهنه بقاله عشرين سنه ويعرف اللى طالع من منظره يعرف ان ده ابن ناس وده حرامى انا رديت عليه وقلتله يبقى عارف ان اللى طالع ده حرامى وتسيبه قالى دول لهم فوايد كتير بص ياسيدى الحرامى من مصلحته ان الاتوبيس يتملى عشان يعرف يسرق فتلاقيه يقول ادخل يا استاذ العربيه فاضيه قدام ويقف ع الباب وينادى لغايه ما يكبس العربيه وطبعا دى فايده ليا لانى باخد 2% من كل تذكره وتانى حاجه ان الحراميه بيبقى عارفين انى عارفهم وبعدين هما ناس ذوق تلاقيه وهو نازل بعد ما يظبط نفسه بكام محفظه ولا موبايل يميل ع الكمسرى ويديله علبه ملبورو فيها قد عشره ولا عشرين جنيه ويقوله دا الشاى بتاعك انت والسواق قلتله بس كده حرام قالى ياعم منا لو معملتش كده ممكن الحرامى يلاقينى فى اشاره واقف وينادى يقولى يا اسطى رايح رمسيس واول ما ابصله من الشباك تلاقيه رش عليا ميه نار وانا عندى عيال وعايز اربيهم

2 comments:

Anonymous said...

NO Comment !!!!!!!!!!

mohamed said...

والاغرب من كده يا
nova18
ان الكلام ده حصل فى رمضان